A Nemzeti Kulturális Alap Ă©vek Ăłta minden Ă©vben több mint egy tucatnyi fotográfus Ă©s fotĂłelmĂ©leti szakember munkáját, kutatását támogatja anyagilag. IdĂ©n fogalmazĂłdott meg elĹ‘ször az igĂ©ny, hogy a kiválasztott pályázĂłk egy kiállĂtás keretei között mutassák be az ösztöndĂj segĂtsĂ©gĂ©vel kĂ©szĂĽlt műveiket. A FĂ©nyelĂ©s cĂmű tárlat, ahol vetĂtĂ©sekkel is találkozhat az Ă©rdeklĹ‘dĹ‘, arra hivatott, hogy lehetĹ‘sĂ©get adjon az elkĂ©szĂĽlt sorozatok Ă©s alkotási folyamatok minĂ©l teljesebb megismerĂ©sĂ©re. A kĂĽlönbözĹ‘ látásmĂłdot, stĂlust Ă©s fotográfiai nyelvezetet alkalmazĂł művĂ©szek annyiban kötĹ‘dnek egymáshoz a fĂ©nnyel valĂł kĂ©palkotáson tĂşl, hogy munkáik jelenleg egyidĹ‘ben láthatĂłak Mai ManĂł egykori műtermĂ©nek falai között. A látogatĂł egy viszonylag szĂ©les panorámán keresztĂĽl fedezheti fel Ă©s vizsgálhatja meg a kortárs magyar fotográfia eltĂ©rĹ‘ Ăştjait, 13 kĂ©pviselĹ‘jĂ©nek tavaly kĂ©szĂĽlt alkotásain keresztĂĽl.
Bartha Zsolt PĂ©ter (1962)

Csarnokok cĂmű sorozatában elhagyott ipari Ă©pĂĽletek rĂ©szleteit teszi fĹ‘szereplĹ‘vĂ©. A kĂ©peken kĂĽlönös mĂłdon találkozik az ember által emelt, geometrikus formavilág rendje Ă©s az idĹ‘ erejĂ©nek szabályozhatatlan alakzatai.
http://www.fotografus.hu/hu/fotografusok/barta-zsolt-peter
Fekete András (1976)

képriportjának témája oroszországi fiatalkorúak kiképzése, mellyel a nacionalista fegyverkezés szindrómájára mutat rá. A realista felvételek a „Zashitnyik” szervezet működését dokumentálják, személyes találkozásokkal, a mindennapokon keresztül.
Gulyás Miklós (1957)

Pannon Visual Discount cĂmen egy fotográfia alapĂş művĂ©szkönyvet kĂ©szĂtett, melyben szokatlanul, a montázs-technikájával használja fel a kereskedelem látványvilágának elemeit. IrĂłniával tekint a fogyasztĂłi társadalomra Ă©s „alapanyagára”: egy idĹ‘ben vet pillantást gyökeresen kĂĽlönbözĹ‘, de jĂłl ismert jelensĂ©gekre, termĂ©kekre Ă©s áldozataikra, azaz ránk.
http://www.fotografus.hu/hu/fotografusok/gulyas-miklos
Illés Barna (1964)

A Moszkva cĂmű sorozatában a fĹ‘város egyik központi - a legtöbb ember számára emlĂ©kfoszlányokat, hangulatokat elĹ‘hĂvĂł - terĂ©t választotta fĹ‘tĂ©mának. A spontánnak hatĂł, fiatalokrĂłl kĂ©szĂĽlt felvĂ©telek igazán Ă©szre sem vett Ă©lmĂ©nyeinket idĂ©zik fel a helyszĂnrĹ‘l: ismerĹ‘sek, mĂ©gis valĂłszerűtlenek egyszerre.
http://www.fotografus.hu/hu/fotografusok/illes-barna
Koncz Zsuzsa (1941)

már Ă©vek Ăłta a mozgásművĂ©szet megörökĂtĂ©sĂ©re koncentrál Ă©s fĂ©nykĂ©pein az emberi testek Ă©s a tánc nyelvĂ©nek vĂ©gtelen formai Ă©s Ă©rzelmi változatainak pillanatait ragadja meg. Ahogy az alkotĂł is vallja; „a táncművĂ©szet Ă©s a fotográfia is a látvány művĂ©szete, ami átĂvel a nyelvi akadályokon” - a gesztusok Ă©s szĂnek uralta kĂ©pek mindenkihez szĂłlnak.
Kovács Melinda (1969)

szĂĽrreális mĂ©gis harmonikus csendĂ©leteket kĂ©szĂt, melyekhez erĹ‘s szimbolikus töltettel rendelkezĹ‘ tárgyakat, növĂ©nyeket Ă©s halott állatokat használ fel. Munkájában a festĹ‘isĂ©g találkozik a szokatlannal Ă©s a visszafogott szĂn Ă©s formavilág a sĂşlyos jelkĂ©prendszerĂ©vel egyĂĽtt egy másik szfĂ©rába invitálja a nĂ©zĹ‘t.
Minyó Szert Károly (1955)

fotográfiái egyedi, kĂ©zzel kĂ©szĂtett Ă©s alakĂtott struktĂşrák. TájkĂ©p ZavarĂł Elemekkel cĂmű sorozatában ismert környezetĂĽnknek ad Ăşj kĂ©pi megfogalmazást, fizikai helyszĂneket kĂ©miai vĂ©letlenekkel Ăr Ăşjra Ă©s kĂsĂ©rleteivel irracionálissá alakĂtja a valĂłság hĂ©tköznapi kĂ©pi megjelenĂ©sĂ©t.
http://www.szert.hu
SĂpos Dániel (1980)

Modellek/Otthon fotĂłetűdje rĂ©szben vagy teljesen a testĂĽk bemutatásábĂłl, kifejezĹ‘erejĂ©bĹ‘l Ă©lĹ‘ fiatal nĹ‘k szokatlan, saját otthonukban kĂ©szĂĽlt portrĂ©ibĂłl áll. A megrendezett, privát terekben kĂ©szĂĽlt kĂ©peken abszurd helyzeteket figyelhetĂĽnk meg, melyek az exhibicionizmus Ă©s az intim, mesterkĂ©letlen viselkedĂ©s furcsa disszonanciájával telĂtettek.
http://artinlight.freeblog.hu/
Szabó Dezső (1967)

munkáiban a szemfĂ©nyvesztĂ©sre törekszik, a közvetlen környezetĂĽnkbĹ‘l Ă©s a mĂ©diábĂłl ismert kĂ©peket, valĂłságszeleteket konstruálja Ăşjra. ÉpĂtett makettjei a pszeudo-valĂłság nyelvĂ©n szĂłlnak a fotográfia hatalmárĂłl, a kiállĂtáson bemutatott fekete fehĂ©r filmjĂ©ben egy szĂ©lmalom-szimuláciĂłt láthatunk, minimalista rendezĂ©sben.
http://www.vintage.hu
Tasnádi László (1954)

Ăşjabb experimentális fotográfiáinak kompozĂciĂłs Ă©s szimbolikus összekötĹ‘ eleme a kör, mely hol bekerĂti, hol Ă©ppen annak átlĂ©pĂ©sĂ©re kĂ©szteti az ábrázolt tĂ©mát. A manipulált kĂ©pek többfajta idĹ‘ Ă©s tĂ©r találkozását teszik lehetĹ‘vĂ©, bennĂĽk szubjektĂven egyesĂĽl az emberfeletti a hĂ©tköznapival.
Urbán Tamás (1945)

2008 Ăłta kutatja a magyar rendĹ‘rsĂ©gi fotĂłzás törtĂ©netĂ©t – kiterjesztve korábbi, gyakorlatban szerzett ismereteit a mĂşltbeli, mások által kĂ©szĂtett fĂ©nykĂ©pekre, dokumentumokra. A Magyar RendĹ‘r cĂmű Ăşjság archĂv anyagának – mĂ©g nem vĂ©gleges - feldolgozott változata az interneten elĂ©rhetĹ‘ Ă©s a bűnĂĽgyi fotográfia tanulmányozására ad egyedi lehetĹ‘sĂ©get.
http://urbantamas.hu/
Vancsó Zoltán (1972)

SzándĂ©ktalan FĂ©ny cĂmű, nemrĂ©giben elkĂ©szĂĽlt fotĂłalbumának kĂ©pei a nĂ©zĹ‘t földi Ă©s Ă©gi utazásra kalauzolják. A fekete-fehĂ©r piktorializmus Ă©s szociofotográfia között egyensĂşlyozĂł alkotások nosztalgia közeli hangulatokat, a cĂ©ltalanul utazĂł pillanatnyi Ă©lmĂ©nyeit, vĂziĂłit közvetĂtik.
http://www.photovancso.com
Varga István (1967)

felvĂ©teleivel azokat a párás, megindĂtĂłan szĂ©p pillanatokat idĂ©zi meg, mikor a nap elsĹ‘ sugarai jelenĂ©sszerűen, elĹ‘ször pásztázzák vĂ©gig a termĂ©szetet. A Napfelkelte sorozatban olyan kĂ©pekkel találkozhatunk, melyek többnyire ismeretlenek számunkra egyrĂ©szt feszĂtett Ă©letformánk, másrĂ©szt környezetĂĽnkbĹ‘l eredĹ‘ mindennapi, városi rutinunk miatt.
Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház
1065 Budapest-Terézváros, Nagymező utca 20.
Telefon: 473-2666
Fax: 473-2662
E-mail: maimano@maimano.hu
|
|
|