Magyar Fotográfusok Háza a Mai Manó Házban
Korábbi kiállítások

Maison Européenne de la Photographie

Teremtett valóság
a kortárs francia fotográfiában
Válogatás a párizsi Európai Fotóház gyűjteményéből
2002. 12. 17. - 2003. 02. 16.

Megnyitó: 2002. december 17. 17.00


Pascal Hoël: Művészet és színlelése

  sajtóanyag letöltése

Kiállító művészek

Amae, Ryuta
Bublex, Alain
Cherrier, Martial
Drahos, Tom
Faucon, Bernard
Fleischer, Alain
Garcin, Gilbert
Ikam, Catherine
és Fléri, Louis

Leriche, Dany
Lesueur, Natacha
Madhavi, Ali
Mogarra, Joachim
Orlan
Pierre és Gilles
Ramette, Philippe
Rebufa, Olivier
Rheims, Bettina
Rousse, Georges
Tosani, Patrick
Urbain, Thierry

Bernard Faucon
Apt, 1950
Párizsban él és dolgozik

Bernard Faucon

Talán visszajövök
(„Az írások” című sorozatból), 1992
Színes, Fresson-eljárással készült fotó
N°6/10
60 X 60 cm

Bernard Faucon egész gyerekkorát Luberon vidékén tölti, ahol szülei 1961-től gyermeküdülőt üzemeltetnek. 1971-ben költözik Párizsba, ahol a Sorbonne-on filozófiát hallgat. 1976-ban kezd el fotográfiával, megrendezett képekkel foglalkozni, s elsőként a saját gyűjteményében található műanyag bábukat „viszi színre”.
Bernard Faucon gyerekkorát meséli el nekünk. Bábuiból igazi mesehősöket teremt, akiket néha élő gyerekekkel együtt jelenít meg. Kedvelt témái a tűz, a játék, a vallás és mindenekelőtt az időhöz, az életkorhoz való viszony.
1981-ben szabadjára bocsátja bábuit, és kizárólag a tűz lesz képeinek témája. A Provence vidékét vagy más tájakat pusztító tűzvészeket fényképezi. Nincsenek modellek A szerelem helyszínei (1984-1986) című lenyűgöző sorozatában sem, ahol a történetmesélést mellőzve dolgozza fel a hiány és az emlékezés témáját, s idézi fel rejtett álmait és lelki problémáit. Ezt követik a Téli szobák (1986), Az aranyszobák (1987-1988) majd a Bálványok és áldozatok (1989-1990) című sorozatai.
Bernard Faucon, csodálatos módon kihasználva a színezett szénnyomatban és a teatralitásban - a megjeleníthető álomban - rejlő lehetőségeket, egy olyan fotográfiai életművet hozott létre, amely jelentősen meghatározta az utóbbi húsz év francia fotóművészetét.
1991-ben készíti el Írások-ciklusát, amelyben tájképekbe ír költői mondatokat. 1995-ben a Kép vége című bőr-fragmentumokat ábrázoló sorozatában az írás előtérbe kerül a képpel szemben. Bernard Faucon ekkor jelenti be, hogy egy időre felhagy a fényképezéssel. Az Írások egyik képén ez olvasható: „Talán visszajövök.”

P.H.

 

Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház
1065 Budapest-Terézváros, Nagymező utca 20.
Telefon: 473-2666
Fax: 473-2662
E-mail: maimano@maimano.hu

Főoldal :: © 2002 Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház :: Impresszum