|  | 
| 
| Kiállító művészek  Amae, RyutaBublex, Alain
 Cherrier, Martial
 Drahos, Tom
 Faucon, Bernard
 Fleischer, Alain
 Garcin, Gilbert
 Ikam, Catherine
 és Fléri, Louis
 Leriche, Dany
 Lesueur, Natacha
 Madhavi, Ali
 Mogarra, Joachim
 Orlan
 Pierre és
						  Gilles
 Ramette, Philippe
 Rebufa, Olivier
 Rheims,
						  Bettina
 Rousse, Georges
 Tosani, Patrick
 Urbain, Thierry
 |  |  Dany LericheCambrai, 1951
 Pontoise-ban él és dolgozik
 
Dany Leriche nagyméretű fotói új megvilágításba helyezik a nőábrázolást a hagyományos ábrázolásmóddal szemben, amelyet a nyugati kultúra - és főként a festészet - a fényképészet feltalálása előtt alkalmazott.Leriche, igen kifejező módon, olyan mesterek műveiben talál ihletést, mint Ingres, Dürer, Caravaggio, Holbein, Vermeer és Tiziano; a műveken finom törést, csúsztatást végez, és új szimbólumokkal tölti meg a jól ismert jeleneteket.
 Bármilyen nemű is a referencia-modell, az allegóriában a főszerepet mindig nő játssza: legtöbbször ruhátlan, buja alakban, amelyet a művész gyakran állatokkal övezve jelenít meg.
 Az újrakomponált művek arra inspirálják a nézőt, hogy kérdéseket tegyen fel: hogyan kell ma tekintenünk a művészeti hagyományokat, azokat a területeket, amelyeket hajdanán csakis férfiak ismerhettek és gyakorolhattak, és amelyek századokon át meghatározták az ábrázolás kódjait.
 Dany Leriche 1998-tól kezdve dolgozik az 1593-ban kinyomtatott Ripa Enciklopédia alapján: a mű sorra veszi a művészetben általánosan használt allegóriákat és szimbólumokat. A művész ismert értelmiségieket kér arra: alkossanak képeket bizonyos témákról (gazdagság, vélemény, kegyetlenség, múzsák), ő maga azután elkészíti ezeket a képeket.
 A Férfiasságot Jeanne Eloi így elemzi: „A több egymásba helyezett keret az ábrázolástörténetet jeleníti meg. A keretek olyan látványt hoznak létre, amely az ismétlődés miatt unalmas  lehet, ugyanakkor kiemeli a fekvő nő alakját. A férfi, széttárt tarajú kakas formáját öltve, bekeríti a nőt. De eljön majd az idő, amikor a baromfi, megfosztva a tértől, visszahúzza csodás tolldíszeit, és egészen új testhelyzeteket vesz fel.”
 A némi manierizmussal is átitatott képek új archetípusokat teremtenek a régiek helyett, úgy, hogy közben megőrzik a metafora hagyományos eszközeit.
 „Egyszer már megtanultuk, hogyan lássuk a világot, vannak azonban új látásmódok, új szempontok, éspedig itt, a szemünk előtt.”
 I.C.   
| 
| Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház1065 Budapest-Terézváros, Nagymező utca 20.
 Telefon: 473-2666
 Fax: 473-2662
 E-mail: maimano@maimano.hu
 |  |  |