Magyar Fotográfusok Háza a Mai Manó Házban
Korábbi kiállítások

Maison Européenne de la Photographie

Teremtett valóság
a kortárs francia fotográfiában
Válogatás a párizsi Európai Fotóház gyűjteményéből
2002. 12. 17. - 2003. 02. 16.

Megnyitó: 2002. december 17. 17.00


Pascal Hoël: Művészet és színlelése

  sajtóanyag letöltése

Kiállító művészek

Amae, Ryuta
Bublex, Alain
Cherrier, Martial
Drahos, Tom
Faucon, Bernard
Fleischer, Alain
Garcin, Gilbert
Ikam, Catherine
és Fléri, Louis

Leriche, Dany
Lesueur, Natacha
Madhavi, Ali
Mogarra, Joachim
Orlan
Pierre és Gilles
Ramette, Philippe
Rebufa, Olivier
Rheims, Bettina
Rousse, Georges
Tosani, Patrick
Urbain, Thierry

Patrick Tosani
Boissy-l’Aillerie, 1954
Montrouge-ban él és dolgozik

Patrick Tosani építészeti tanulmányainak befejezése óta (1973-1979) minden idejét a fotográfiának szenteli. Gyakran vesz részt nemzetközi kiállításokon. 1997-ben Nièpce-díjat kapott.
Pályafutásának legelejétől kezdve térábrázolással foglalkozik, és az esztétikai kérdéseket a technikai problémák felvetésén keresztül közelíti meg. Képeit hamar nagy formátumban készíti, finom játékot játszva a nagyítás kínálta lehetőségekkel. Művei szigorúan megtervezettek, a tárgyak kétértelműségét járják körbe.
Első sorozatait a 80-as években készíti; ezek részben konstruált, részben narratív fotográfiák. Később figyelme a dolgok felülete felé fordul, monumentálisra nagyít fel egyszerű formájú hétköznapi használati tárgyakat, amelyek a gigantikum által új jelentést kapnak. Művészeti kutatómunkáját a különleges céloknak megfelelő újabb és újabb dolgok kiválasztása irányítja.
Portrék című sorozatában (1985) egy braille-jelekkel teleírt papírra életlen, néhány fénysávra redukált portrékat vetít.
A Maszkok című sorozatban pedig (1999), csakúgy, mint legelső munkáiban, a tárgy még a felvétel készítése előtt átalakul. A ruhadarabok, jelen esetben a nadrágok, ragasztó segítségével keményre szilárdulnak. Tárgy-szobrok lesznek, amelyeket Tosani azután vízszintesen fényképez le. Belülről nézve a nadrágok maszk formáját öltik. Valójában a nézőpont megválasztása váltja ki a plasztikus hatást és irányítja a figyelmet a hiányzó testre.

“Mit mond ez a különös maszk? Persze, hogy a testről akar beszélni, hiszen éppen annak a leképezése - vagy legalábbis egy részének. A fotográfiának éppen abban rejlik a hatalma, hogy természetesen képes előidézni ezt a finom jelentésbeli csúsztatást, mivel alapanyaga a valóságosból származik, s mégis átalakul.”

P.H.

 

Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház
1065 Budapest-Terézváros, Nagymező utca 20.
Telefon: 473-2666
Fax: 473-2662
E-mail: maimano@maimano.hu

Főoldal :: © 2002 Magyar Fotográfusok Háza - Mai Manó Ház :: Impresszum